Cazinouri din Romania: Bonusuri, Reclamatii, Recenzii - CAZINOZ.ro

Whist – jocul englezesc de societate desemnat, initial, doar clasei instarite

Sunt multe jocuri care au marcat copilaria fiecaruia dintre noi. Fie ca le joci in intimitatea casei tale impreuna cu familia sau in alte locatii cu prietenii, jocurile cu carti au rolul de a aduce oamenii aproape. Relatiile care se construiesc in acest mod sunt durabile, in plus te ajuta sa te integrezi mai bine in societate, pentru ca jocurile de carti au abilitatea de a dezvolta modul de comunicare al oamenilor. Whist face parte din aceasta categorie, motiv pentru care vei afla toate informatiile legate de acesta in randurile de mai jos.

 

 

 

Cum a evoluat jocul de Whist?

Nu se stie cu certitudine care este originea acestui joc, insa specialistii il considera ca fiind un joc clasic de carti englezesc al secolelor al XVIII-lea si al XIX-lea. Initial a fost considerat un joc de noroc, care se juca cu predilectie in baruri si cafenele.

Sursa foto: simple.wikipedia.org

Numele jocului inseamna fluier si isi trage numele dintr-un joc similar cunoscut in secolul XVI, care inseamna tacut, silentios, care necesita atentie.

Initial, jocul era disponibil clasei instarite britanice, regulile pe care le cunoastem in zilele noastre fiind stabilite de abia in anul 1742. In anii 1890, Whist devine in mod public stramosul unui alt joc care cucereste rapid, Bridge, cunoscut in timpul respectiv sub numele de Whist – Bridge.

 

 

Care sunt obiectivele jocului Whist ?

In primul rand, Whist este un joc de carti individual, care nu se preteaza formarii de echipe. Numarul de jucatori oscileaza intre 3 si 6. Totusi, este ideal sa-l joci in 4 oameni. Este de mentionat faptul ca varianta clasica englezeasca presupune jocul in echipa.

 

 

 

Obiectivele pe care trebuie sa le indeplinesti sunt simple si constau in parcurgerea jocurilor secundare cat si realizarea punctajului care sa iti confere calitatea de castigator. In acest sens, trebuie sa stii ca exista 8 jocuri secundare, sau subjocuri, pe care le cuprinde jocul de Whist:

  • Jocurile 1 si 8 sunt catalogate ca fiind jocuri simple
  • Jocurile 2, 3, 4, 5, 6 si 7 sunt jocuri cu atu

In ambele cazuri de subjocuri, acestea se vor juca in functie de cartea aruncata pe masa de jucatorul care incepe jocul, cat si de subjocul din momentul respectiv: 1,2…7, 8.

Primesti puncte daca ai realizat mainile licitate, obiectivul fiind acela de a acumula cat mai multe puncte pana la finalul jocului.

Fiecare joc secundar se va juca in functie de numarul jucatorilor prezenti la masa de joc, astfel incat pentru 4 jucatori jocul 1 se va juca de 4 ori, terminand cu jocul 8 care se va juca tot de atatea ori. Este un joc de durata, plin de provocari si de adrenalina.

reguli whist

Sursa foto: cardgames.io

 

 

Regulament Whist

Sunt cateva reguli de Whist pe care trebuie sa le cunosti pentru ca jocul sa se desfasoare in conditii optime pentru fiecare dintre participanti.

  • Inca de la inceput trebuie stabilit numarul de jucatori, intrucat numarul acestora da repetivitatea fiecarui subjoc in parte. Se foloseste un pachet standard de carti, din care se vor extrage 8 carti pentru fiecare jucator. Cum cartea cea mai mare este Asul, se va pleca de la aceasta, eliminandu-se cartile suplimentare. Astfel, daca se joaca in 4, se vor extrage din pachetul de carti cate 8 carti pentru fiecare jucator, adica 32 de carti. Principiul este acelasi si in acest caz. Se va pleca cu numaratoarea cartilor de la A, K, Q, pana se va ajunge la numarul de carti stabilit.
  • Pentru a tine scorul exact se va desemna persoana dintre jucatori care va avea ca responsabilitate completarea intr-un tabel standard a punctajelor obtinute de fiecare jucator, pentru fiecare dintre subjocurile jucate.
  • Una din cele cateva reguli Whist presupune ca se va trage la sorti jucatorul desemnat sa imparta cartile de joc, operatiune ce va avea loc intotdeauna de la stanga la dreapta, respectand regula trigonometrica a acelor de ceas. Fiecare runda de joc se va juca de atatea ori cati jucatori sunt prezenti la masa.
  • Dupa distributia cartilor de joc, se va intoarce intotdeauna o carte care se va pozitiona pe masa de joc cu fata in sus. Aceasta carte poarta denumirea de atu, fiind cartea care, practic, da semnalul de start al jocului. Singurul joc in care nu exista atu este subjocul de 8 carti.
  • Varianta cea mai des utilizata de start al jocului de Whist este inceperea cu jocul de 8. Asta inseamna ca fiecare jucator va primi cate 8 carti, persoana care incepe jocul decartand prima carte. Ceilalti jucatori sunt obligati sa dea carte la culoarea acesteia, sau un atu, daca nu au culoarea solicitata in mana.
  • Daca nu are nici atu, poate da orice alta carte din mana. In cazul subjocului de 8, mana se considera castigata de catre jucatorul care are cartea cea mai mare din culoarea primei carti decartate. Acest criteriu se aplica doar mainii de 8, care nu prevede atu.
  • Pentru subjocurile 1, 2, 3, 4, 5, 6 si 7, mana va fi castigata de catre jucatorul care are atuul cel mai mare. In ambele cazuri, castigatorul maini precedente va da startul mainii urmatoare, daca mai sunt carti in joc.
  • Parierea sau contractul, face parte din cele mai importante reguli Whist si reprezinta pasul care implica din partea fiecarui jucator sa declare cate maini va face in subjocul respectiv. Daca le-a facut pe toate va primi o bonificatie in puncte la care se adauga un numar de puncte egal cu numarul mainilor realizate.
  • Daca nu realizeaza contractul fidel, facand mai putine maini decat cele licitate, va primi cate un punct penalizare pentru fiecare mana in minus. Daca a realizat mai mult decat a declarat, va primi de asemenea un punct penalizare pentru mainile in plus.
  • Trebuie sa stii ca suma acestor licitatii ale fiecarui jucator nu poate fi egala cu suma cartilor distribuite pentru fiecare subjoc in parte. Tocmai de aceea,pentru jocul de 1 carte, ultimul jucator va fi intotdeauna dezavantajat. Pentru a contracara acest dezavantaj, fiecare jucator de la masa va fi ultimul pe durata acestor jocuri de o carte. Jocul de 1 si 8 sunt catalogate ca fiind simple si modul in care se joaca este de asemenea simplu. Daca esti primul jucator vei arunca pe masa de joc cartea care va incepe mana.
  • Pentru celelalte subjocuri, regula este ca prima carte depusa pe masa cu fata in sus sa fie extrasa din cartile suplimentare. Culoarea acesteia va da atuul mainii respective. Si in acest caz, daca esti primul jucator, vei da o carte peste atu. In cazul in care nu au nici aceasta carte, pot decarta oricare alta. Aceasta nu are valoare ca puncte, mana va fi declarata castigata de cel care are atuul cel mai mare.

 

 

 

Trucuri pentru Whist

Jocul depinde, intr-o mare masura, de cartile pe care le primesti, insa, exista cateva strategii sau tehnici de joc care te pot ajuta sa iti imbunatatesti jocul si, in final, sa-l castigi.

  • Intrucat cartile care se impart sunt in numar maxim de 8, este indicat sa le numeri pe cele de rang mare. Este o tehnica imprumutata din poker, care da rezultate si la Whist. Iti poti construi in acest mod o strategie, speculand cartile pe care le ai si pe cele care pot aparea eventual pe masa de joc.
  • Daca esti primul la decartat si ai in mana carti mari, poti incepe mana decartand o culoare la care atuul este asul pe care il ai in mana. Ai in acest fel siguranta ca vei castiga mana respectiva.
  • Incearca sa joci cu jucatori care sunt la acelasi nivel de experienta cu tine. 
  • Incearca sa anticipezi ce carti au in mana adversarii si atunci cand consideri ca nu poti castiga mana, arunca pe masa cartile cu rang inferior. Vei pastra in acest fel sanse de castig pentru mana urmatoare.
  • Daca ai castigat o mana, incearca sa pastrezi acest atu. Cateva maini castigate succesiv sunt de natura sa induca adversarilor senzatia ca orice au in mana nu le da nici o sansa de castig.

 

 

Ce mai poti juca in afara de Whist?

Sunt cateva jocuri similare cu jocul de Whist, care merita aduse in discutie, si asupra carora ne vom apleca in randurile urmatoare:

  • Macao este un joc indragit de toata lumea, pe care cu siguranta l-ai jucat in copilarie. Se foloseste un intreg pachet de carti de joc, inclusiv jokerii. Se primesc cate 5 carti , iar primul care deschide jocul va plasa pe masa o carte cu fata in sus. Ceilalti jucatori sunt obligati sa dea o carte cu acelasi semn sau valoare. Daca ramai in mana cu o singura carte trebuie sa anunti Macao, daca nu o faci esti penalizat, fiind obligat sa primesti din teancul de carti ramase inca 5. Castigatorul este cel care scapa si de ultima carte din mana, inaintea celorlalti.
  • Razboi este jocul copilariei care se deruleaza intr-un ritm foarte alert. Se foloseste un pachet intreg de carti care se imparte jucatorilor de la masa de joc. Dupa ce le primesti, le asezi in fata ta orientate cu fata in jos. Incepi jocul tragand ultima carte din teanc si pozitionand-o pe masa. Cel care are cartea mai mare va ridica teancul castigat si il va plasa dedesubtul teancului sau de carti. Daca se intalnesc 2 carti de aceeasi valoare, se declara razboi. Cartea de valoare mare castiga in acest caz. Castigatorul final este acela care aduna toate cartile puse in joc.
  • Rentz este similar cu jocul de Whist, in sensul in care si aici se imparte jucatorilor un numar de maxim 8 carti/jucator. Intalnesti aici 7 subjocuri, dintre care 2 sunt jocuri pe plus, celelalte 5 fiind de minus. Ca si la Whist, trebuie sa dai o carte cu acelasi simbol al primei decartate. Castiga si aici cartea cea mai mare. Punctajul se calculeaza ca si la Whist, locul 1 fiind atribuit celui care a realizat cel mai mare punctaj.

Whist este un joc competitiv, care iti pune la treaba calitatile de gandire strategica dar si capacitatea de memorare si implicit cea de luare a deciziilor. Este un joc care se preteaza serilor petrecute cu prietenii ori cu familia. Relaxeaza-te si bucura-te de toate satisfactiile pe care acest joc le poate aduce tie, familiei si prietenilor tai! 

 

 

Parerile, comentariile despre articol?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Alatura-te aici GRATUIT!

Intra in grup si prinde Paysafe-ul!
Subscribe for Email Updates

Add a descriptive message telling what your visitor is signing up for here.

Marketing by
Subscribe for Email Updates

Add a descriptive message telling what your visitor is signing up for here.

Marketing by
Subscribe for Email Updates

Add a descriptive message telling what your visitor is signing up for here.

Marketing by